مكس الاخباري

محمد صلاح أول عربي يحصل على جائزة “القدم الذهبية” وثالث أفريقي

أول عربي يحصل على جائزة “القدم الذهبية” محمد صلاح أول عربي يحصل على جائزة “القدم الذهبية” وثالث أفريقي توج محمد صلاح بجائزة القدم الذهبية خلال الحفل الذي أقيم في إمارة موناكو مساء أمس. وتُمنح الجائزة التي بدأت عام 2003 من خلال ترشيحات لجنة من الصحفيين الدوليين، وتضم قائمة المرشحين النهائية 10 لاعبين على أن يكون قد تجاوزت أعمارهم 28 عاما وما زالوا نشطين في الملاعب.

ويقوم الجمهور بالتصويت لاختيار الفائز النهائي. ويعتبر صلاح أول عربي يفوز بالجائزة وثالث أفريقي بعد دروجبا وإيتو. وقد فاز بالجائزة العام الماضي كريستيانو رونالدو.
وكان صلاح قد حل في المرتبة السابعة في قائمة فرانس فوتبول لأفضل لاعبي العالم، في حين حصد ميسي جائزة الكرة الذهبية.

محمد صلاح لشبكة سكاي سبورتس بالون الخطاب طموحي الموسم الحالي؟ لا أدري هل الفوز بالدوري الإنجليزي الممتاز أم دوري أبطال أوروبا، البطولتان ربما.

محمد صلاح لشبكة سكاي سبورتس بالون الخطاب الدوري الإيطالي ساعدني كثيرا، لدي ذكريات رائعة في روما وفلورنسا، حظيت هناك بدعم رائع.

لفتة جميلة من النجم المصري #محمد_صلاح بتسلم زوجته “ماجي” لجائزة “القدم الذهبية” لأفضل لاعب في العالم فوق الـ 28 عام ..بدلاً منه رغم تواجده في الحفل تكريماً لأم مكة ودورها معه في حياته.

 

اظهر المزيد

تعليق واحد

  1. أنا أسمي علاء عمر، مسلم، ليسانس آداب، عازب، 29 سنة ، من محافظة أسيوط ، شارع الجمهورية، أنا محتاج أصدقاء ، أصدقاء بجد علشان بمر بظروف صعبة اوي و حالتي يعلم بيها ربنا وبس ،عايز أصدقاء جدعان من غير كدب ولا لف ولا دوران ، نبقي أصحاب وبس، مش عايز أي علاقة تاني مش عايز حب ولا عايز اتكلم في الجنس نهائي، انا حبيت مرة وحدة بجد و اتكويت و الله العظيم و مش هحب تاني ولا هتجواز وقفلت قلبي مش هحب تاني، أي حد محتاج صديق جدع انا موجود يعني لو في حد عنده مشكله هسمعه وممكن نقدر نحلها مع بعض، والله العظيم انا مش قليل ادب ولا بتاع بنات بس اللي خلاني انشر رقمي اني قلبي موجوع اوي فوق ما تتخيلوا وعايز حد اكلمه ويكلمني، هنبقي اصحاب وأخوات، سعات الاصحاب بيبقوا أقرب من الأهل اللي من لحمك ودمك ، لو انت عندك مشكله زي حلاتي نتكلم يمكن نقدر نحلها ، نفضفض بدل ما تجرالنا حاجة ، أنا جدع اوي وعمري ما بتخلي عني حد ابدا هنتكلم مع بعض بكل إحترام من غير أي قله ادب أصحاب وبس لأن مفيش حاجة اسمها حب والله مفيش غير في الأفلام وبس و محدش يجيبلي سيرة الحب نهائي أنا خلاص توبت من الحب والجواز نهائي، أنا هبقي أخ وصديق وبس وبكل إحترام و الله بعيد عن الجنس او الكدب خالص ،كان معايا 3 ارقام ودلوقت معايا اتنين بس دول الرقمين بتوعي دا الأول ونشرته باسم احمد من اسبوع معلش غصب عني بس انا بقول الصراحة اهو 01151745040 ودا الرقم التاني و الواتس بتاعي 01115773524
    معلش يا جدعان رجاء من حضراتكم محدش يدخل يكلمني في الجنس او يقولي علي ارقام بنات لاني هعمله بلوك ،متأسف علي الاطالة وأهلا وسهلا بكل الأصدقاء المحترمين ولاد الناس.

اترك رد

زر الذهاب إلى الأعلى